KMK PROBAK

KMK 2017 Erronkako probak

Sarrera

Erronka egitasmoa 14-16 urteko gazteei zuzendurik dago. Proba zirraragarri eta ikusgarrien bidez, Gipuzkoako 20 ikastoletako DBH 3. eta 4.eko gaztez osaturiko taldeen arteko lehia izango da. Modu honetan, gazteei protagonismoa emateaz gain, zirkuituaren zentzua indartu eta gune ezberdinen arteko mugimendua bultzatzeko asmoa dugu, probak zirkuituan zehar zabalduz.
Kilometroak 2017 eguna baino lehen, 2017ko ekainean barrena, talde bakoitzak aurkezpen bideo bat aurkeztu du. Egunean bertan, berriz, goizean bi probetan parte hartuko dute eta arratsaldean talde guztiek parte hartuko dute FINALEAN.
Taldeak gutxienez 8 ikaslez eta gehienez 16 ikaslez eta 2 kapitainez osatuta egongo dira. Ikasleek, ahal izanez gero erdiak neskak eta erdiak mutilak, 2017-2018 ikasturtean DBHko 3. edota 4. mailetan dauden gazteak izan behar dute. Kapitainen lana ez da fisikoa izango, taldea gidatzea eta frogatan laguntzea baizik. Beraz, edozein profil eta adinetako pertsonak izan daitezke kapitain. Froga bakoitzean 8 ikaslek eta kapitainak hartuko dute parte.

1. Taldearen aurkezpen bideoa

Proba honetan Ikastola bakoitzeko taldeak bere aurkezpen bideoa grabatuko du.

Bideoa gehienez 2 minutukoa izango da eta edozein baliabideren bidez grabatu daiteke (mugikorrarekin, bideo edo argazki-kameraz…). Bideoaren diseinua eta ezaugarriak (kokapena edo testuingurua, irudien sekuentziazioa, jarduerak, estetika, editatzeko modua…) talde bakoitzaren nahien edo gustuen araberakoa izango dira. Bideoan derrigorrez agertu beharreko hitzak edo edukia ondorengoa izango da:

X (zuen ikastolaren izena esan) ikastolako erronkariak gara

Gainera, bideoaren hasieran derrigorrez Rural Kutxaren logotipoa gaineratu behar da aurrez “BABESLEA” hitza gaineratuz.

Bideoen ebaluazioa bi modutan gauzatuko da: Ikus-entzunezkoen arloan adituak diren 3 pertsonaz osatutako batzordeak ebaluatu (originaltasuna, irudiaren erabilera eraginkorra eta bideoaren estetika, besteak beste) eta sailkapen zerrenda bat egingo du. Sailkapen horrek ez du puntuatuko, baina Kilometro egunean egingo diren goizeko probak aukeratzeko lehentasunak markatuko ditu. Bestalde, bideoa bozkatu duen ikusle kopuruak finkatuko du Rural Kutxaren sariak nork irabazi dituen:  1.000 euro irabazlearentzat, 500 euro bigarrenarentzat eta 250 euro hirugarrenarentzat (ikusi baldintzak Rural kutxaren web gunean). Sari hauek finala bukatu ondoren banatuko dira Erronkako sari nagusiarekin batera.

 Aurkezpen bideoak jasotzeko azken eguna ekainaren 30a izango da. Bideoen ebaluazioa eta Rural Kutxa lehiaketa irailean egingo dira.

2. KMK 2017 eguneko antolaketa

2.1. Harrera ikastolan

Talde guztiak goizeko 09:30ean Oñatiko plazan bilduko dira. Goizeko 10:00etan ONGI ETORRI “OFIZIALA” emango zaie talde guztiei, eta jarraian, ikastola bakoitza dagokion probara (gunera) abiatuko da gidarien laguntzarekin (talde bakoitzak bere gidaria izango du). Kamisetak ere une horretan banatuko dira.

Ikastolak era honetara banatu eta lehiatuko dira:

  • A TALDEA: AITA LARRAMENDI IKASTOLA, HAURTZARO IKASTOLA, ORERETA IKASTOLA, SANTO TOMAS LIZEOA, UZTURPE IKASTOLA

  • B TALDEA: ANOETA IKASTOLA, HAZTEGI IKASTOLA, ORIOKO HERRI IKASTOLA, TXANTXIKU IKASTOLA, SALBATORE MITXELENA IKASTOLA

  • C TALDEA: ARANZADI IKASTOLA, JAKINTZA IKASTOLA, PASAIA LEZO LIZEOA, UDARREGI IKASTOLA, ZUBIMUSU IKASTOLA

  • D TALDEA: ARIZMENDI IKASTOLA, LASKORAIN IKASTOLA, SAN BENITO IKASTOLA, URRETXU-ZUMARRAGAKO IKASTOLA, ZURRIOLA IKASTOLA

2.2. Goizeko probak

Ikastola guztiek goizean bi proba egin beharko dituzte (bi gunetan kokatuak) eta aurrez jakingo dute bakoitza zein ordenatan, non eta zein ordutan gauzatu beharko dituzten. Goizeko lehenengo proba 11:00etan hasiko da eta bigarren proba, 12:30ean (tartean, gune batetik besterako ibilbidea egin behar dute). Hauek dira egin beharreko probak:

- EROSKI gunea: "FARDESKI" (A – C TALDEAK)

       Proba honetan helburu nagusia hainbat lokotx biltzea da 4 pertsonatako eski ‘kolektibo’ baten bidez. Eskiak giltzen bidez eskuratu ahal izango dira eta giltza lortzeko proba bat egin beharra dago aurretik.

       Giltza urez betetako galdara batean egongo da. Galdara berean 3(*) giltza egongo dira txupete bati lotuta. Taldekide batek lurra ukitu gabe galdarara gerturatu beharko du. Horretarako, belarrezko fardoak erabiliko dira. Talde bakoitzak bi fardo erabiliko ditu. Lau taldekidek, fardoak mugitu beharko dituzte, eta ‘txupete eramalea’ galdararaino gerturatuko dute.

       Galdara aurrean dagoenean, ahoarekin txupetea hartu eta eskiak dauden tokiraino eraman behar du giltza, oraingoan ere lurra ukitu gabe. Giltza zuzena ez bada, berriro ere itzuli beharko du galdarara, giltza egokia lortu arte.

       Giltza zuzena hartu denean, eskiak askatu eta eski ‘koletiboak’ erabiliz, bidean dauden 4(*) lokotxak dagokien saskian sartu beharko dituzte.

       Azken lokotxa saskian sartzerakoan, taldearen lana bukatu da eta denbora hori hartuko da kontuan sailkapenerako.

- BEREZAO gunea: "TXINTXILIK" (A – C TALDEAK)

      Helburu nagusia, zirkuitu bat osatzea izango da. 2 talde batera lehiatuko dira. Talde bakoitzean 8 partaidek hartuko dute parte jolasean.

      Hasteko, taldekide guztiak lotuko ditugu beraien artean. Lehen partaidea zutik joango da eta atzetik doazen beste 7ak aurrekoaren orkatiletatik helduta joango dira soka baten laguntzarekin. Hau dena prest egon eta gero, emango diogu hasiera frogari. Talde bakoitzean zuhaitzaren froga nork egin behar duen aurretik pentsatu behar dute arnesa eta kaskoa  hasieratik jantzita eramateko.

      Juezak irteera emango du eta 2 taldeek piboteekin osatutako zirkuitu bat osatu beharko dute, guztiak batera. Azken taldekidea markatutako eremutik pasatzean bukatuko da frogaren lehen zatia. Ondoren, eremu honetan, taldekide denak askatu egin beharko dira eta taldekide batek beste baten laguntzarekin zuhaitz batera joan, igo,  eta alderik alde pasatu beharko du eta zuhaitzaren beste aldean dagoen globoa puskatu beharko du.  Beste taldekideek zuhaitzaren beste aldean itxarongo diete 2 hauei. Ikasle guztiak elkartzean denok zabura (kolunpiora) joan beharko dute, erreleboa emateko hilaran dagoen kideari eskua eman beharko dio. Frogaren bigarren zatia bukatzen da.

      Zabuan (kolunpioan), taldekide guztiek alderik alde pasa beharko dute (beraien artean laguntzeko aukera izango dute). Behin zabua pasatu duen taldekideak ezin izango ditu taldekideak lagundu, ezta atzera egin ere. Azken taldekideari, kapitainak laguntzeko aukera izango da. Taldekide denak pasatzean, kaxa batean puzzlearen zatiak izango dituzte, hauek hartu eta bertan agertzen den puzzlea osatu beharko dute. Puzzlea egiteko panel bat jarriko dugu belkroarekin eta panel bertan itsatsi beharko dituzte piezak. Talde guztiei hartuko diegu denbora eta denak bukatzean saillkapena aterako dugu.

- ASENTZIO gunea: “MOSAIKOA” (B – D TALDEAK)

      Jolas honetan ikasleen arreta/atentzioa izango da oinarria ikasleek mosaiko bat osatu beharko baitute. Ondoren, taldekide guztiek elkarrekin/elkarri lotuta ibilbidetxo bat osatu beharko dute. Azkenik, mosaiko horren azken pieza TXANTXIKUaren irudia duen pieza izango denez, hori lortzeko, plano baten laguntzarekin irudi hori aurkitu beharko dute taldekideek.

      Prueba osoa osatzeko behar izan den denboraren arabera osatuko da sailkapena eta puntuazioa.

SAN MARTIN gunea: “GURPILAK” (B – D  TALDEAK)

      Prueba honetan zeregin nagusia LEKAIXOKA banderatxoa eskuratzea izango da. Banderatxo hori 3 metro inguruko altura duen haga baten puntan egongo da eta bertara iristeko 8 gurpilen laguntza izango dute ikasleek.  Gurpil hori abiapuntutik hagaraino eraman beharko dute banaka-banaka 8 ikaslek biraka, baina aurretik adimen/arreta/trebetasun pruebatxo bat osatu beharko dute. Behin pruebatxo hori osatuta gurpila biraka eramango dute hagaraino, bertan utzi, sare baten azpitik arrastaka pasatu eta EUSKALTELen belakian (lona) irristatuz abiapuntura itzuli beharko dute.

      Behin gurpil guztiak hagararaino eraman ostean, ikasle guztiak elkarrekin bertara joango dira, eta gurpilen laguntzarekin LEKAIXOKA ikurrina eskuratu beharko dute. Behin, banderatxoa eskuratu ostean, oraingoan ere, zortzi ikasleak elkarrekin, aurretik egindako ibilbidetxoa osatu beharko dute, eta banderatxoa euren abiapuntuta eraman. Taldeko azkena iristen denean proba amaitutzat emango da, eta, sailkapenari begira,  behar izan den denbora neurtuko da.

PARTAIDE GUZTIEI ALDATZEKO ARROPAK ETA LEHORTZEKO TOALLA EKARTZEA KOMENI DA.

2.3. Bazkaria eta atsedena, Azokako gunean, musikaz goxatua

Bazkaria 13:30ean hasiko da, San Martin gunean. Erronkan izena eman duten partaide guztiei doan emango zaie bazkaria eta guztiek batera bazkalduko dute. Finala amaitu eta sari banaketaren ostean, partaide guztiek gainerako lagunekin batera Bereazon izango den kontzertuaz gozatzeko aukera izango dute.

14:30ean FINALaren azalpena zehatza egingo zaie taldeetako kapitainei. Txandak goizeko sailkapenaren arabera emango dira. Lehen txandan arituko dira goizean sailkapenean atzean geratu direnak, eta azken txandan, berriz, goizean aurrean geratu direnak. Dena dela, azpimarratu nahi dugu goizean azkena geratu den taldeak, arratsaldean lor ditzakeen puntuekin txapela eta saria irabazteko aukera izango duela.

2.4. Finalera sailkatzeko azken aukera (errepeska), Labegaraietako gunean

FINALA Nazioarteko Artzain Txakur txapelketa egiten den eremu berean izango da. Kontuan izanda irailaren 24an, goizean, txapelketa hori izango dela, arratsaldean, FINALEAN, txapelketa hori irudikatu nahi dugu, beste froga osagarri batekin batera.

Goian aipatu bezala aurtengo edizioan lehenetsi nahi izan dugu TALDE GUZTIEK parte hartuko dutela finalean. Horretarako, lau txandatan (5 ikastola/talde txanda bakoitzean), ikasleek agindutako lana bete beharko dute:

Frogak bi atal izango ditu:

  1. Lehen atal honetan ikasle batzuk (7) “ardiak” izango dira, eta beste bat “artzaina”. Ikasleek, begiak itxita, artzainak agindutako ibilbidea egin beharko dute. Goizeko Nazioarteko txapelketan ardiek pasatu beharko dituzten eskortetatik pasatu beharko dute arratsaldean “ikasle-ardiek” ere. Artzaina eta ardiak komunikatzeko, 5 talde batera arituko direla kontuan izanda, walkie-talkieak baliatuko dituzte.
  2. Ibilbidea amaitu ostean ikasle guztiek (begiak irekita) BETAURREKOAK dagokion lekuan utzi eta  “jaurtigailua” dagoen eremura joango dira, eta baloi bana jaurtiko dute “diana”/sare batera. Azken baloia jaurti denean kronometroa geratuko da, eta denbora hori izango da kontuan hartuko dena puntuazioa definitzeko. Puntu horiei baloien jaurtiketarekin lortutako puntuan batuko zaizkie.

GOIZEKO PUNTUAZIOAK + ARRATSALDEAN LORTUTAKO PUNTUEK AZKEN SAILKAPENA DEFINITUKO DUTE.

2.5. Sariak

Erronkako irabazlearen saria: Irabazlearentzat TXAPELA eta lehen hiru sailkatuentzat diru-saria ikas bidaiarako: Txapeldunetzat 1.000€, txapelduordeentzat 700, eta hirugarrenentzat 300€.

Rural Kutxaren sariak: Ikas bidaiarako 1.000 euro irabazlearentzat, 500 euro bigarrenarentzat eta 250 euro hirugarrenarentzat.

Euskaltelek emandako 20 telefono. Talde bakoitzari bana emango zaio, eta ikastola bakoitzak erabakiko zer egin  telefono horrekin: taldekideen artean zozkatu... Sari horiek bazkalostean banatuko dira.

Astorek emandako 40 izerditako/sudadera. Talde bakoitzari bana emango zaio, eta ikastola bakoitzak erabakiko zer egin  izerditako horrekin: taldekideen artean zozkatu... Sari horiek ere bazkalostean banatuko dira.

2.6. Puntuazio sistema

Puntuazio sistema era honetara gauzatuko da:

  • Goizeko proba bakoitzean denbora gutxien egin duen taldeak/ikastolak 150 puntu lortuko ditu, eta besteek, hurrenez hurren, 145 – 140 – 135 – 130 – 125 – 120 – 115 – 110 – 105, beti ere proba osatzeko behar izan duten denboraren arabera.

Talde bakoitzak bi froga egin beharko dituenez, bakoitzean lortutako puntuazioa batu egingo da, azken sailkapenari begira.

  • Finalean puntu gehien lortzen duenak (proba egiteko baliatutako denbora + baloien jaurtiketekin lortutako puntuak) 300 puntu eskuratuko ditu, eta hurrengoek, hurrenez hurren, 295 – 290 – 285 – 280 – 275 – 270 – 265 – 260 – 255 – 250 – 245 – 240 – 235 – 230 – 225 – 220 – 215 – 210 – 205.

Oharrak:

  • Azpimarratu nahi dugu lehia “fisikoari” garrantzia kentzeko frogak diseinatzen saiatu garela, eta zoriak/zorteak eragin nabarmena izango duela. Arratsaldeko frogaren amaiera arte ez da jakingo zein taldek irabazi duen ERRONKA saria. Hau da, goizean puntu gutxien lortu duen taldeak, arratsaldean lor ditzakeen balizko puntuekin garaipena eta saria lortzeko aukera izango duela.

  • Erreklamazioak kapitainak soilik egin ahal izango ditu, beti ere formak errespetatuz.

  • Epaileek diotena errespetatu behar da, eta jarrera desegokia ikusiz gero, penalizazioak eman daitezke.

  • Sari banaketaren garairako parte-hartzaile guztiak oholtza inguruan bilduta egon behar dute.

4. Kronograma

Puntu honetan, kontuan izan beharreko ekintza nagusienen data zehatzak gaineratu ditugu, momentu garrantzitsuenak kontuan izan ditzazuen.

Zbk. Data Probak Ekintza
1 2017ko maiatza eta ekaina Aurkezpen bideoa
  • Emandako irizpideen arabera, ikasleek bideoa diseinatu behar dute.
  • Aurkezpen bideoa sortzeko baldintzak irakurri hasi aurretik.
2 2017-06-30 Aurkezpen bideoa
  • Bideoak guri bidaltzeko azken eguna izango da.
3 2017-07-15 Aurkezpen bideoa
  • Bideoak Ikastolen Etxera bidaliko dira plataforman eskegitzeko
4

2017-09-01

2017-09-24

Aurkezpen bideoa
  • Bideoak plataforma batera igoko ditugu eta jendarteak ikusgai izango ditu. Ikasleek herritarrak eta ingurukoak animatu bideoa ikustera eta bozkatzera.
5 2017-09-24

KMK2017

LEKAIXOKA!

  • 10:00: Taldeen harrera eta aurkezpena herriko plazan.

  • 11:00: 1. proba, talde bakoitzari dagokion gunean.

  • 12:30: 2. proba, talde bakoitzari dagokion gunean.

  • 13:30: bazkaria, San Martingo gunean musikaz goxaturik.

  • 15:00 – 17:30 ERRONKAKO FINALA, San Martingo zelaietan.

  • Finala amaitu bezain laster, sariak banatuko dira Berezao guneko oholtzan.

  • ALDATZEKO ARROPAK ETA LEHORTZEKO TOALLA EKARRI.

  • 17:30. WILLIS DRUMMOND taldearen Kontzertua Berezao gunean.